Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Fesido Studio Graficzne

Kraków

15

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak zamówić projekt logo? Praktyczne porady

Autor: Franciszek Olesiński, publikacja: 2019-10-18

Widząc w oddali stację benzynową, jesteś w stanie wywnioskować, co to za stacja jedynie po kolorach? Większość kierowców pewnie odgadłaby bez problemu. Jak to się dzieje?

Zdjęcie nr 1

Kierowcy poruszający się po drogach najpewniej świadomie zwracają uwagę na ceny paliw. Jednak równocześnie zalewa ich cała komunikacja wizualna wokół stacji, dlatego większość kierowców bez trudu może domyślić się do jakiej stacji benzynowej właśnie się zbliża. Możesz być pewny, że tego nie trenowali. Po prostu w naturalny sposób zapamiętali dobrze stworzoną komunikację wizualną. W jej skład wchodzi mnóstwo elementów. Dziś jednak skupimy się na tym najbardziej podstawowym.

Logo, czyli podstawa identyfikacji firmy. Jak bardzo ważne jest logo, raczej nie musimy cię przekonywać. Jednak nie wszyscy znają techniczne szczegóły. Postarajmy się je odkryć:

  1. Logo nazywamy połączenie sygnetu (znak), logotypu (nazwa firmy) + hasła firmowego (choć nie jest to konieczne).
  2. Dobry projekt logo powinien posiadać księgę znaku, która jasno określa, jak zbudowane jest logo oraz jak można go używać. Rozbudowana wersja księgi znaku zawiera konkretne przykłady z zastosowaniem logo lub logotypu, np. na samochodach, stronach internetowych lub jako jeden z elementów bardziej rozbudowanych projektów graficznych. Zasady opracowane w księdze zapewniają spójny i jednolity wizerunek firmy. Między innymi jednym z elementów, które powinny znaleźć się w księdze znaku są zasady dotyczące kolorów – co, jak doskonale wiesz z początku artykułu, ma ogromne znaczenie.
  3. Zamawiając logo, czy to wersji budżetowej, czy w pełni profesjonalnej, powinieneś otrzymać od swojego grafika projekt w minimum dwóch rozszerzeniach - rastrowym i wektorowym. Rastrowy (zwykle to PNG) posłuży Ci jako plik na media społecznościowe, na stronę internetową itp. Wektorowy (zwykle to PDF) posłuży Ci do przygotowywania zaawansowanych grafik z udziałem Twojego logo.

Kierując się tymi prostymi zasadami, z pewnością łatwiej Ci będzie złożyć zamówienie na projekt logo oraz ułatwi Ci to komunikację z grafikiem.


Opracował:
Franciszek Olesiński
Fesido

Projektowanie logo - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 8 459 Specjalistów od Logo najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o projektowaniu logo i e-marketingu